میل به زیبایی در وجود همه ی انسان ها نهفته است. برای همین انسان همواره تلاش کرده با تغذیه مناسب، ورزش و محصولات متنوع خود را از نظر فیزیکی و روانی جوان و شاداب نگه دارد. البته این زیبایی از جهات مختلف قابل توجه انسان است و هر فرد بسته به نیازهای خود به بخشی از آن، بیشتر از سایر بخش ها اهمیت می دهد. اکثر انسان ها هر روز مدتی از وقت خود را در مقابل آینه صرف می کنند تا از زیبایی ظاهرشان اطمینان پیدا کرده و سپس کارهای روزمره خود را انجام دهند، اما به یاد داشته باشید که اهمیت دادن بیش از حد به زیبایی چهره، نباید باعث شود که انسان از سلامت سایر اندام هایی که پنهان هستند غافل شود.
پیری و مرگ، روندی غیرقابل اجتناب و معیاری تقویمی هستند. برای همین از دیرباز بشر در فکر حل این مشکل در جستجوی اکسیر جوانی و آب حیات بوده است تا جوان و فناناپذیر باقی بماند. فرایند پیری یا خطر ابتلا به بیماری های خطرناک نظیر ایدز، سرطان و ... همواره تهدیدی جدی برای همه ی اندام های بدن محسوب می شوند. بنابراین اگر یکی از اندام های انسان دچار بیماری شود، عوارض ناشی از آن بیماری می تواند به سایر اندام ها نیز آسیب برساند. پیشگیری و مراقبت از اندام ها بسیار ساده تر، مؤثرتر و کم هزینه تر از درمان آن هاست و این مراقبت باید تمام اندام ها را در برگیرد.
در رابطه با مراقبت و حفظ سلامتی بعضی از اندام ها بسیار شنیده اید، اما در این جا به موضوعی جدید تحت عنوان مراقبت از اندام جنسی پرداخته می شود که بخشی از دانش جنسی و آموزش مهارت زندگی زناشویی است. مراقبت های جنسی، از آن دسته مراقبت هایی هستند که انسان کمتر به آن می پردازد و گاهی فرد زمانی متوجه ناتوانی های جنسی خود می شود که از یک طرف گرفتار بیماری های جنسی همچون ایدز، سرطان و هزینه های بالای درمان آن شده و از طرف دیگر در پی سال ها شکست در روابط زناشویی ممکن است فرد دچار بیماری های روانی نظیر افسردگی، انحراف جنسی، خشونت زناشویی و ... شود که سرانجام ناخوشایندی چون طلاق را در برداشته و آثار نامطلوبی نیز بر جامعه دارد. اندام های جنسی همچون چهره ی ما هر روز در مقابل آینه نمایان نیستند تا ما به عیوب آن ها پی ببریم و وقتی اغلب از بیماران سؤال می شود که شما چرا زودتر برای پیشگیری اقدام نکرده اید؟ می گویند: «فکر نمی کردیم که این موضوع این قدر مهم باشد» یا «به دلایلی نتوانستیم به پزشک مراجعه کنیم» و... اما حالا باید چه کار کرد؟!
مفهوم سلامت در اندام جنسی اشاره به مجموعه نمودهایی نظیر تأثیرگذاری مثبت در کیفیت یک رابطه ی زناشویی دارد. این سلامت و کیفیت در یک رابطه احساس اعتماد به نفس را در انسان تقویت می کند. «بافت اندام جنسی خصوصاً در بانوان بر اثر عواملی همچون افزایش سن، چاقی، تماس های مکرر، زایمان، تغذیه ی نامناسب، یائسگی و... سلامت خود را از دست داده و بدین ترتیب کارکرد مطلوب یک رابطه را تحت تأثیر قرار می دهد.
معمولاً افرادی که «ایکس-تایت» را مصرف می کنند، دو دسته اند. دسته ی اول بانوان بالای چهل سال هستند که بافت اندام جنسی آن ها، پس از چندین جلسه لیزر احیاء شده و پزشک برای تکمیل فرآیند درمان، استعمال موضعی ژل طبیعی « ایکس-تایت» را توصیه کرده است. دسته ی دوم بانوان زیر چهل سال هستند که به پیشگیری قبل از درمان معتقد بوده و از عملکرد ژل طبیعی «ایکس-تایت» در به تعویق انداختن مشکلات بافت اندام جنسی کاملاً آگاهی دارند.
آنتی اکسیدان های قوی که درون عصاره های خالص گیاهی تشکیل دهنده ی ژل « ایکس-تایت»( نظیر Green Tea, Grape Skins, Grape Seeds, Pomegrante, Ginkgo Biloba, Citrus Fruits o Aloe Vera) وجود دارند، به طور قابل توجهی اثر رادیکال های آزاد را در بافت اندام جنسی خنثی می کنند. رادیکال های آزاد، مولکول های ناپایدار بسیار فعالی هستند که از فعل و انفعالات شیمیایی در بدن انسان حاصل می شوند و به دلیل تکمیل نبودن آخرین لایه ی الکترونی قادر هستند در کمتر از چند ثانیه با مواد داخل سلول ترکیب شده و باعث بروز عوارض بسیار خطرناکی در سلول شوند که از آن جمله می توان به آسیب غشای سلولی، تغییر عملکرد سلولی، مرگ سلولی یا آسیب ماده ی وراثتی سلول ها اشاره کرد که موجب پیری زودرس، سرطان و... می شود.
این جاست که از یک طرف نقش آنتی اکسیدان ها قابل توجه است. زیرا همواره با رادیکال های آزاد به مقابله می پردازند و از طرف دیگر دوری از مصرف دخانیات، فشارهای روحی و عصبی، آلودگی هوا، آب های آلوده به نیترات، مواد غذایی هورمونی و سایر مواد شیمیایی آسیب رسان که باعث تولید رادیکال های آزاد در بدن می شوند، بسیار توصیه می شود. علاوه بر استعمال موضعی آنتی اکسیدان ها و رعایت نکات بهداشتی فوق، افزودن مواد خوراکی طبیعی آنتی اکسیدان دار ( نظیر چای سبز، آلو وراء، روغن زیتون، روغن هسته انگور و...) به رژیم غذایی، ورزش مستمر و نصب فیلتر تصفیه آب «ایکس- تایت»( که به واقع دارای فیلتر نیترات می باشد) بر روی شیر آب آشامیدنی در آشپزخانه( خصوصاً برای حفظ سلامت کودک و مادر) پیشنهاد می شود.
منبع: 7روز زندگی، شماره 121